Help Center - Wydruki C-13 - Wydruki C-13 | Ksero, Wydruk, Skanowanie | Wrocław

Logo wydruki c13
Pomoc w kasro
Przejdź do treści
Witaj, jak możemy Ci pomóc?

wydruki dla studenta


Najcześciej zadawane pytania

Jak przygotować plik do druku?


Pytania ogólne

1.      Czy istnieje możliwość płatności kartą?
Tak, oczywiście. Uprzedzając kolejne pytanie – brak kwoty minimalnej.
WAŻNE!
Płatność kartą możliwa w przypadku, gdy terminal jest "na miejscu".
Czasem terminal płatniczy wyjeżdża do klientów zewnętrznych i nie posiadamy go wtedy w punkcie.
Za utrudnienia przepraszamy!

2.      Czy można przesłać pliki na e-mail?
Oczywiście, jednak musi to być większe zlecenie tak zwane czasochłonne. Zlecenia wydruku kilku stron są pomijane.
Poniżej standardowy proces zlecenia mailowego/mailowego z wysyłką:
1.Wycena
2. Potwierdzenie wyceny / załączenie potwierdzenia przelewu
3. Realizacja zlecenia
4.Odbiór /wysyłka (typowo jest to koszt 25zł za kuriera/wysyłkę paczkomatem).

3.      Czy posiadamy gotowe książki do wydruku?
Nie, ponieważ nie jest to zgodne z prawem. Oferujemy usługi ksera lub wydruku dostarczonych przez klienta książek .

4.      Dlaczego płacę za książkę więcej niż 0,15zł za stronę?
Ponieważ cena jest zależna od zapełnienia tzn. w momencie gdy prócz zwykłego tekstu znajduje się w pliku do druku dużo obrazków lub zaszarzeń mamy do czynienia z zapełnieniem większym niż podaje producent drukarek. Chcąc zatrzymać sprawność sprzętu musimy o niego dbać.

5.      W jaki sposób wydrukować / oprawić pracę?
Każda uczelnia, wydział, a nawet promotor ma inne specyfikacje, zatem koniecznym jest, aby każdy znał swoje wymagania odnośnie złożenia pracy.



Płatność

1.      W jaki sposób mogę opłacić zamówienie?
Jest możliwość płatności przelewem, gotówką przy odbiorze lub kartą płatniczą przy odbiorze osobistym. Jeżeli zależałoby Państwu na innej opcji zapytanie prosimy kierować na:  bok@c-13.pl .

2.       Czy mogę zmienić po złożeniu zamówienia formę płatności?
Oczywiście, o ile nie było to zamówienie z fakturą, wówczas będzie potrzebna korekta.



Zamówienie

1.       W jaki sposób mogę przesłać pliki do mojego zamówienia?
Najlepiej przesłać zlecenie mailowe zgodnie z informacjami w zakładce "Zlecenia On-Line".
Jeżeli pliki są za ciężkie zachęcamy do skorzystania z dysków online jak np. wetransfer.

2.       Czy dane dotyczące zamówień oraz pliki, które przesyłam są przez was archiwizowane?
Dane dotyczące zamówień oraz pliki wykorzystane do ich realizacji są przechowywane bezterminowo. Natomiast pliki pobierane na nasze komputery przez klientów są usuwane każdego dnia.

3.       W jaki sposób otrzymam zamówiony towar?
Proponujemy wysyłkę kurierską, pocztą lub odbiór osobisty.

4.        Czy wyślecie paczkę za granicę?
Aby skorzystać z usług naszej drukarni skontaktuj się z nami mailowo – zostanie przygotowana dla Ciebie specjalna oferta: bok@c-13.pl



Przygotowanie pliku

1.       Jak poprawnie przygotować plik do druku?
Specjalnie dla Państwa dyspozycji stworzyliśmy specjalny poradnik dostępny w zakładce "Help Center".

2.       Jakie formaty plików akceptujecie?
Stosując się do podstawowych zasad poligraficznych, akceptujemy te pliki, które nie należą do zespołu plików o formacie otwartym (więcej informacji w odpowiedzi na: reklamacja).  Zachęcamy do tworzenia plików PDF lub TIFF ewentualnie JPG.

3.       Dlaczego nie drukujemy z Word’a / DWG?
Ponieważ jest to plik otwarty, tzn. podatny na zmiany. Zapisując plik w formacie PDF uławiamy sobie drogę do poprawnego wydruku tym samym stosując się do najprostszych zasad poligraficznych. Ponad to zlecenie z otwartego pliku nie podlega reklamacji.

4.       Jaka jest różnica pomiędzy kolorystyką RGB, a CMYK?
CMYK i RGB to różne przestrzenie kolorystyczne. RGB jest wykorzystywana w urządzeniach cyfrowych (widzimy na monitorze), a CMYK stosujemy podczas druku. Porównując wydruk z tym co mamy na monitorze zobaczymy, iż kolory są przytłumione ponieważ CMYK nie bazuje na bieli. Aby uniknąć znaczących różnic, pliki należy przygotować w kolorystyce CMYK.



Inne

1.       Reklamacje.
Każda reklamacja zostanie rozpatrzona. Pozytywnej decyzji nie otrzyma zlecenie, które zostało wydrukowane z pliku otwartego tj. dwg, docx itp.

2.      Nie mam gotowego projektu graficznego.
Oferujemy usługi przygotowania projektu graficznego. Jeżeli są Państwo zainteresowani tego typu usługą prosimy o skierowanie zapytania na nasz adres mailowy  bok@c-13.pl .
Do przygotowania oferty będą nam potrzebne wszelkie informacje, które mogą usprawnić naszą pracę tj. informacje, które mają zostać zawarte na projekcie, hasła reklamowe, preferowana kolorystyka, adres do strony internetowej (jeżeli taka istnieje).

3.        Jakie technologie stosowane są w waszej drukarni?
Informacje o sprzęcie na którym pracujemy znajduje się w zakładce "Park maszynowy".

4.       Czy istnieje możliwość przyspieszenia czasu realizacji zamówienia?
Tak, utworzyliśmy dla Państwa dyspozycji: Usługa Express oraz nocne godziny otwarcia. Więcej informacji znajduje się w zakładce "Obsługa ekspresowa i niestandardowe godziny otwarcia".
Wróć do spisu treści